morsdag

Idag på morsdag så vaknade jag väldigt tidigt, halv åtta. Pappa var redan uppe och bakade scones så jag hjälpte honom med det. Efter frukosten med scones så gav jag mamma mina presenter, ett armband, lakrits stångar (eller vad man säger) och en teckning.
 
Sedan åkte vi iväg till Orminge för att kolla på en jeansjacka jag sett på Lindex. Fast såklart så hade de inte den haha. Efter Orminge hade vi sagt att vi skulle åka iväg till Farsta så det gjorde vi. I Farsta skulle jag kolla om Love Spell hade kommit in till Parelle, vilket den inte hade, leta efter en skolavslutnings klänning och fortsätta leta efter en jeansjacka. Så väl i Farsta sprang vi runt där och letade, haha. Det är ju så stort! De hade både en jättefin klänning och jeansjacka men såklart så var min storlek slut, alltid verkligen. Jeansjackan är jag lite tveksam på nu, faktiskt.. haha så jag köpte den inte. Men klänning hittade jag tyvärr på Cubus och man kan ju inte köpa från internet så, ja.. Lite synd. Men jag hoppas min storlek kommer in snart!
 
Efter Farsta skyndade vi oss iväg till ett släktkalas för att fira min faster och morsdag. Egentligen så skulle vi grilla, men det har ju typ ösregnat hela dagen idag så det blev inte så.
 
Efterrätterna som de bjöd på var i alla fall jäättegoda! Bild ett, eller vad man nu ska säga är vitchokladmousse med rabarber och jordgubbar. Bild två är en kladdkaka fast i muffinsform med grädde och jordgubbar.
                  
 
Innan vi åkte så släppte vi ut vår katt, Misse. Så när vi kom hem låg han dyngsur under en stol med dyna under vårt altantak. Haha, åh stackarn. Nu är han inne och sover i min säng.. myisgt..
 
Kraam. ♥






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback