foton från idag

new in - ikea

Det här var vad jag köpte när jag var på Ikea går! Älskaaaaar byrån, haha. Men förlåt för de fula tapeterna, ska måla om, haha.
Lite update; Idag så har jag varit med en granne och dansat i regnet! Yeey! Nej men det har varit dåligt väder hela dagen, blö. Pusshej.

snabbt

Kom hem från Ikea på eftermiddagen med ett par nya gardiner, en ny garderob, en nytt glass och typ en liten matta som man har på stolar. Resten av dagen så har jag varit med min granne. I alla fall, Ikea.
Vi var där väldigt länge och åt mat och så, det är ju så billigt, haha. Men sen så gick vi runt lite och kollade runt och så, haha. Hade i alla fall sjukt mysigt! Nu på kvällen så började det regna :( Så fick gå in, haha.
Men ja, vi hörs imorn. Pusshej.
bilder kommer imooorn.

försökte göra en haul

ikea

Hej hej :)
Ska till Ikea idag och köpa en byrå till mitt rum. Min gamla byrå är så sjukt svår att öppna osv.
Aja, idag så är det en dålig dag typ. Ingen sol och det har regnat så det passar ju bra med Ikea. Men så tänker säkert alla, haha!
Min frukost

dumma mej 2

Den var ganska kul, liite barnslig ibland men ja, det är ju inte en film för äldre om man säger så. Men jag är ju inte så gammal då, 11 år men jaja, haha. Men den var kul!
Blee, det börjar bli mörkt nu på kvällarna det blev typ mörkt klockan nio :( Snart börjar skolan, yey. Not.
Puss och kram. ♥

random bild :)

trollan

Heej! Har varit vid trollan idag och badat. Det har  varit så sjukt varmt ju! :D Och ds

farmor & farfar

Som sagt så var jag hos farmor och farfar på kvällen och hade det typ mysigt. Vi åkte och köpte godis, kolla på sommarkrysset, gick ner till en brygga och kolla på gamla bilder. Hade det sjukt mysigt och så i alla fall. Idag så är jag väldigt trött, haha.
Kom och tänka på att det snart är skola igen, usch. Pusshej
bilder från igååår

best song ever

chokladpudding

Såå sjuukt gott! ♡
Min faster gjorde lite chokladpudding till kvällen nu, haha.
Idag har det varit en braa dag typ har solat flera timmar och sen badat tre gånger och bara haft det bra typ.

Imorgon åker vi hem från landet och på på kvällen ska jag vara lite med farmor och farfar. Mamma och pappa, min farbor och faster åker till skansen för att kolla på lasse stefanz tror jag så då ska vi vara hos farmor och farfar och ha trevligt typ, haha.
Godnatt alla fina. Fast jag går ju inte och lägger mig nu men ja.

sola

Har legat på stranden hela förmiddagen och solat och badat. Det var ganskaaa kallt då efteInom vi badade i havet men ja.
Hoppas jag blir lite brun nu, haha. Men ställ gärna frågor på ask.fm/justmanda har så tråkigt nu.. pusshej

igår

Hann inte blogga igår om dagen tyvärr men nu så ska jag berätta lite, haha.
Vi cyklade i alla fall till en restaurang efter vi hade åkt ut med båten och ätit lunch och så. Fem km var det till den restaurangen så jag cyklade alltså 1 mil, haha stoolt. Nej men det var jättefint där för vi satt precis vid havet och så var det gott också, haha. Sen åkte vi hem och spelade candy crush som alla spelar, haha. Har fastnat på 33, sjukt svår..

Idag så ska vi åka till en strand och bada och sola, vet inte så mycket än haha. Men ja, så vi hörs sen då.
Pusshej

godmorgon

Vaknade halv tio idag och åt frukost med familjen. Kusinerna vaknar halv elva typ så ah.
Idag så hade vi tänkt åka ut med båten igen och äta lunch, fast då ta med oss mat.
Pussheeej

fotboll

Sitter och kollar på fotboll med kusinerna & familjen. Farmor och farfar åkte hem vid nio typ så nu ska vi vara här själva haha. Men vi badade också vid nio typ, kanske lite sent men jaja. Haha pusshej

resturang

Åkte ut med båten till en resturang med pappas släkt. Vi har typ varit här och ätit varje sommar och det har varit jättebra. Men sen nu så har de bytt ägare så det finns tre maträtter till vuxna och en till barn.. Ah. Inte så bra tycker jag iaf.

Idag så var det i alla fall mycket bättre väder. Haha. Pusshej

mys på landet

Sitter i soffan och kollar på tv med pappans sida och äter vinegummi & popcorn. Hos Tuva hade jag sjuukt mysigt. Vi bakade typ klassiska brownies som själva bakverket hette men jag tycker det smakar som en kladdkaka. Vi gick till orminge för att köpa lite indregrienser till den där kladdkakan, haha. Men pusshej

polkagris

Hej hej! Åkte hem från landet en snabbis idag och är nu hos Tuva. Mamma skulle jobba lite idag men vi åker ut sen till kvällen.
Då kommer mina kusiner också vara där, yey.
Tuva har typ varit i Tyskland & Danmark och i något av de där landen så köpte hon en polkagris till mig! Haha, tackar. ♥
Pussokram.

one direction

Var i kvantum för ett tag sen och då köpte jag en one direction. Som ni vet, så älskaaaar jag one direction! ♥

harry potter

Sitter och kollar på Harry Potter och äter godis.
Tror det är tredje, haha. Pusshej

Ute med båten

Hej hej idag har vi varit ute med båten hela dagen typ. Vi åkte till någon resturang vid Gustavsberg, vilket tog väldig lång tid. En timme och en kvart.. Haha. Men i alla fall så åt jag en räksmörgås där typ för antingen så kunde man betala 240 kr för buffé, väldigt dyrt. 240 för bara en person dessutom. Eller så kunde man köpa en macka så ja. Sen så köpte vi också körsbär ♥

Sen åkte vi hem och nu har vi spelat lite kubb!
Pusshej, glöm inte bort att fråga frågor! http://justmanda.blogg.se/2013/july/fragestund.html#post-comments

glass och jordgubbar

till landet

Heej! Förlåt för världens sämsta bloggning jag typ haft, haha men har haft fullt upp. Först var jag i London, sen var jag hemma en dag och efter den dagen åkte vi till Örebro. Från Örebro kom vi hem igår och nu så sitter jag i bilen till landet. Så ja. Men vi hörs.

FRÅGESTUND

Yeessboox. Kommer ha en frågestund här på bloggen, så fråga så myckeet ni orkar nu! Haha.
Jag svarar i ett videoinlägg, pusshej. ♥

O'Learys

Haaj! Ikväll så åt vi på O'Learys och det är ju så sjukt bra där, haha. Man får ju popcorn och maten är good, haha. I alla fall så beställde jag fish & chips där och efter vi ätit gick vi hem till de och kolla på tv och så. Bara lite snabb uppdatering. Pusshej.

talia castellano

Talia Castellano var en av mina förebilder. Hon dog av en svår diagnos av cancer som hon fick för sex årsen. Hennes mamma är överlevare i cancer så Talia har troligen ärvt sin cancer av sin mamma. Talia dog igår och hennes sista minut var 11:22. Just keep swimming, Talia.
Kommer sakna dig Talia, du rörde allas hjärtan.
Himlen fick en ängel, jorden förlorade en.
R.I.P Talia Castellano. ♥

Vet att jag är lite sen men hade inte tid och att skriva, var sjukt ledsen och samtidigt så var jag med släkten.
uptade - har varit på eriksviksbadet och ska äta på mc donald's nu, typ halv fyra haha. Ikväll så ska vi ut på resturang. Pusshej

grilla & godis

fika

Heej! Sitter här med min morbror moster, min familj och en kusin och fikar! Haha, men har kommit fram till Örebro nu och idag så ska vi ut till stan. Men pusshej

idag och igår

Ledsen för den dåliga bloggningen igår men jag hann verkligen inte. I alla fall som sagt så sov jag över hos Wilma och vi försökte dygna, vi hade typ köpt godiis och sånt så vi kunde vara vakna men vi somnade vid två typ, haha. De andra gångerna har vi ju somnat vid halv tolv så ja.

När vi vaknade idag så var det hennes mamma som väckte oss för att jag skulle åka till Örebro. Så då fick jag skynda mig upp typ tio för att åka. Så fick äta frukost hemma.. Aja. Sitter i bilen och lyssnar på musik nu, några låttips?

sova över

Heeej! Ska sova över hos Wilma idag istället, så ni vet men bloggar imorgon antagligen hejdå!

hemma i sverige

Heejsan! Sitter och bloggar från Wilmas dator, mina bästa vän. Ska sova över hos henne så aa. I alla fall så kom jag hem till Sverige idag klockan tolv typ, yey. Nej, inte så kul då längtar lite tillbaka. Älskar ju att äta på resturang och så, haha. Men när jag kom så packade jag upp och sen så ringde jag Wilma xD
Vi cyklade till en lekpark och hade picknick typ, haha. Sen så gungade vi lite och så och nu så har jag ätit middag och är hos Wilma nu. Blev ett snabbt inlägg nu men ni får mer upptatering sen så hejdåå :)

sista dagen

Inte precis sista, åker hem imorgon klockan halv fyra på morgonen, men aa. Idag så har jag gått runt i stan med mamma och köpt lite medans Lucas och pappa kolla på något museeum. Sen åt vi lunch på en spaghetti resturang typ, haha. Sen gick vi till Kina Town och det var en jättecool gubbe som typ satt i luften, han hade väl någon ställning innanför kläderna men det såg jättecoolt ut! Resten av dagen så har vi gått runt i stan och så. Nu sitter jag på ett café med en jordgubbsmilkshakee! Sjukt goott! ♥

Kommer sakna London jättemycket.. Vill stannna hääär, haha. Men ja. Imorgon så åker vi hem då. :( Aja, pusshej.

lååång dag

Heeej! Idag så var jag otroligt seg på morgonen, haha gick typ upp från sängen efter en halvtimme då jag legat vaken. Vi åt frukost på samma ställe som igår och den här gången tog jag fruktsallad, älskafruktsaallad. Sen åkte vi till slottet och kollade på vaktbyte i 30+ grader.. Ja.
Det var liteee för varmt idag och speciellt där på förmiddagen när vi kollade på vaktbyte. Men men. Sen så har vi gått runt i stan och så. Vi åkte också en typ tur med en båt. När vi åt moddag så hittade pappa en larv i maten, asså en liten då så vi fick gratis efterrätt. Yeey! xD
Ja, det var väl min dag så pusshej.

madame tussauds

Heeellooo! Idag så gick vi till ett shopping centrum nära oss, faktiskt Europas största hehe och åt frukost. Sen åkte vi iväg till Madame Tussauds och kolla på vaxdockor, som ni säkert vet att man gör, haha. Det va sjukt kul! Synd att inte One Directon inte fanns där då men ah.
Sen så åt vi pizza på en pizzaresturang till lunch. Efter lunchen gick vi till en M&M butik som var sjuukt stor. Massa M&M grejer ♥
Där så fick man också fylla sin egen påse med M&M, och det gjorde vi såklart, haha. Sen vi till nån park eller nåt, haha. Och så har vi gått runt på stan sådär. Haha, men är sjukt trött nu.. xD
Ledsen för de fula inläggen men det blir bara mobilblogg.. Pusshej

Snabbt

Heeei! Åt frukost i ett shopping centrum nära vårt hotell idag och sen bar det iväg till stan igen. Nu hittade jag då en sak från Hollister och tre parfymer från Victoria Secret's! Wooohoo. Haha, men nu ska vi snart åka iväg till Harry Potter museumet. Ska bli sjukt kul! Vi hörs sen, pusshej.

idaaaag

Heeelloooo! Idag så har jag åkt London Eye, gått på sea world, kollat på Big Ben, shoppat, shoppat och shoppat. Vet inte hur många timmar jag har spenderat i Hollister och Gilly Hills utan att ha köpt något. Är ganska besviken då de renoverar Abecrombie & Fitch och de hade inte de jag ville ha på vs. Hunters har jag inte heller hittat.. haha. Låter som jag bara klagar men det har faktiskt varit ganska kul ändå även fast jag inte riktigt hittat något. Men det är ju bara första dagen så ja. Här nere så får ni lite bilder från idag.

frukost

Heeej! Har ätit frukost i London nu på hotellet och det var sjukt god frukost! Hotellrummet är också fint och så, haha. Men i alla fall så ska vi hämta biljetter till Big Ben nu och sen så ska vi gå runt i stan och vara värsta turisterna, haha.
Men ja, blir mer uppdatering sen så pusshej.

på flygplatsen

Heej! Är på flygplatsen nu och sitter och tar någon middag, eller vad man ska säga. Haha!
Lite uppdatering bara så Pusshej

till londoooon

Hej hej! Om några timmar åker jag iväg till flygplatsen för att sticka till Londooon! Äntligen! Har längtat så mycket och nu ska vi äntligen åka. Hinner inte skriva så mycket för måste packa nu, men där uppe så ser ni min outfit för dagen. Idag på morgonen så kom också Misse, wihoo. Han lever! Nej men ah. Pusshej ♥

till londooon

Hej hej!

hamburgare

Haaaj! Pappa grillade hamburgare idag till middag och det var sjukt gott! ♥
I alla fall så har jag packat idag mest, ble. Hata packa, haha. Packar till London, om ni missat det. xD
Åker dit imorgon och längtaaaaaar såååå myckeeeet!

Misse, min katt har typ varit borta i tre dygn nu, vi fick ju inte med han till landet men vi ställde ju ut mat och maten var uppäten men frågan är om det var Misse.. Aja, hoppas det. Hoppas han kommer också snart, miss him.
xx

växla pengar

Heeey! Idag så har jag inte gjort så mycket än, varit med Wilma ett tag men sen så kulle hon typ äta.
Igårkväll typ tio så målade jag mina naglar igen, och det blev så fult så jag tänker inte visa det ,haha. I alla fall så ska jag åka och växla pengar till pund idag för imorgon åker vi! LONDOOOOON ♥
Har gjort värsta shoppinglistan och allt sånt, hehe. Men det är väl bra och ha? Kommer bli helt pank när jag kommer hem. Fast jag kommer typ bara hinna köpa från vs innan mina pengar tar slut.. xD

Aja, ha det så bra så hörs vi sen. Pusshej ♥

jag när jag har tråkigt

ja...

ute med båten

Heeej! Har varit ute med båten typ hela dagen. Från tio på morgonen tills nu. Vi (pappas sida) åkte till en klippa, som vi brukar göra och grilla hamburgare och korv på typ världens minsta grill, haha. Sen badade vi också och det var väl helt okej, lite för kallt men aa. Jag var den som hoppade i näst först och jag är fett stolt över det, haha. Pappa hoppar ju alltid i först det vet man ju men jag brukar inte vara näst först, haha. Alla badade förutom Lucas, min lillebror.. Haha. Han har inte badat någon gång på hela sommaren.. Vi har ju typ badat i lilla sjön som ligger några meter ifrån oss här på landet typ 1000 gånger men han vågar aldrig gå, eller hoppa i.. xD

Nu så sitter vi i världens hetta typ och äter glaass.. Pusshej

om ni undrar så fick jag smakerna päron och cola xD

idaag

bada

Heej! Efter jag badat lite och solat vid havet så åkte vi hem och då så skulle de andra bada vid sjön så då följde jag med också, haha. Så har badat två gånger idag. I sjön så finns det en typ liten brygga som flyter och den brukar alla ställa sig på längst ut på kanten och så försöker vi tynga ner den, haha det är sjukt kul och om min kusin, Erik och jag hade stått kvar på bryggan och hoppat i så hade vi nog nästan vält den... Det var jag, Erik, min farbror och min pappa där så aa.

Nu har jag mest kollat på bloggar nu och ska fortsätta kolla på ett avsnitt av pll. Pusshej
lite bilder från idag
paj som en tjej som farmor känner bakat till oss, det var typ plommonpaj, haha. Och så lite polkaglass.

smultron som jag plockat :)

målade naglarna, och ja de blev lite misslyckade

soola

Hej hej :) Kom fram till landet vid lunch och mu sitter jag, min faster och mamma på en strand och solar. Vi har precis badat och jag kan säga er, det var sjuuukt kallt. Man badar i havet så aa. Har inte så mycket mer och säga så ska fortsätta sola, haha. Pusshej

lagg eller vad?

Lagg, eller vad? Haha. Hade så här igår också så vet inte vad det är.. Jag kan liksom inte se mina bilder jag använt förut i blogginlägg..

Ska snart åka till landet och den här gången så fick vi inte med Misse, min katt. Han får väl typ stanna hemma.. Vi kommer ju ändå hem imorgon, heh. Pusshej

myskväll

Hej hej! Har ätit tacos nu med familjen. Det var sjukt längesen jag åt det, intressant fakta.
I alla fall så var det sjukt gott och så, haha. Snart, eller typ klockan åtta ska jag ner och kolla på film med familjen och äta godis och popcorn. Ja, jag har en stationär dator.. SKULLE SÅ GÄÄÄRNA VILJA HA EN MACBOOOK!
Vår skola hade att alla i fyran och uppåt fick macbooks, men såklart när jag går i fyran så fick vi iPads och vi ska ha de till sexan. Sen får vi se, hoppas jag får en macbook, hehe. Men ipads är väl också ändå ganska bra? Fast keynote är bättre i macbooks. Aja.

På tisdag så sticker jag och familjen till London också! Längtar sjukt! Idag på morgonen så satt jag och förberedda värsta köplistan.. Det mest var parfymer från vs, haha men jag har ju faktiskt ingen :(

Ha en bra fredagkväll, pusshej! ♥

god frukost

Heej! Idag så vaknade jag ungefär halv nio och gjorde varm choklad till mig med en ostmacka. Men tog inte kort på mackan för den blev så ful, ni vet jag kan aldrig skära (eller hyvla eller vad man säger) ost... Ni skulle sätt mina fula ostmackor, haha.
Idag så är det fredag och vädret är sämst. Wiho. Det ända som är kul med det är väl att jag inte behöver kolla på instagram och se några bada i sin pool.. haha. Ha det så braa! ♥

älska livet

Heej! Ska ut i solen och äta glass och choklaaad! Ska bara ta det lungt nu för sen ska jag träna, har såklart fått ett styrke program från gymnastiken haha. Men ha det bra!

pannkakor

Hej hej bloggen! Idag vaknade jag halv elva. Vet inte varför jag vaknade så sent, haha. Brukar ju max vakna halv tio men det var väl typ för att inte solen sken genom fönstret som den alltid brukar göra och väcka mig.. Det blev i alla fall rekord med att sova länge för mig, wihooo! xD
Som sagt så så sov sjukt länge, för att vara mig så när jag vaknade så satt mormor och morfar och fikade, haha. Så min frukost blev bulle och mjölk. Man känner sig nyttig, ni vet. ^^

I alla fall så spelade jag lite badminton med mormor sen och hoppade studsmatta. Sen åt vi pannkakor med grädde, sylt och socker. Känner mig ännu nyttigare..
Snart ska vi ner och köpa glass (asså åh känner att jag bara skriver om massa onyttiga saker i det här inlägget..) som vi antagligen ska äta sen, haha. Aja, det blir en god dag. Usch vad dålig humor jag har...
Pusshej ♥

maaat

Heeej! Nu har vi ätit middag och efterrätt farmor och farfar, mormor och morfar och min familj. Vi åt Regnbågsforell med potatis och så till efterträtt så åt vi jordgubbar med glass och chokladsås. Har typ ätit 100 jordgubbar så har sjukt ont i magen, haha. Men jag bloggar senare ikväll med lite mer uppdatering så vi hörs, kram.

strawberries

Jordgubbar älskar  mig. Jag älskar jordgubbar. Fint citat, eller vad man säger. Jag vet.. ^^

fika och badminton

Hej hej! Igår så kom mormor och morfar till oss på kvällen och de ska sova här i två dagar.
Idag så har vi, än så länge hoppat studsmatta, spelatar badminton, jag har fotat lite och fikat. Haha, mormor och morfar är de där fikatyperna. Ett fika innan luncen, ett fika efter lunchen och sen fika efter middagen. Och så lite efterrätt efter middagen ska vi också få idag av de. Mormor tog med sig jordgubbar som de odlat själva, ostkaka, bullar, chokladsnittar och ja, sjukt mycket fika och så.

Ikväll så kommer också farmor och farfar till oss för att träffa mormor och morfar lite och så. Kram. ♥

alla bilder på bloggen har jag oftast fotat själv och jag säger till om jag inte fotat de.

american pancakes

Hej hej! Jag och mamma gjorde american pancakes till middag idag, såå gott. Har bara ätit det typ en gång innan.. ja. Mobba inte. Haha, men i alla fall så är det så sjukt gott! Älska american pancakes. ♥

Senare ikväll, typ vid halv nio så kommer mormor och morfar hit och de ska stanna i tre dagar tror jag. Ska bli jättekul! Vi träffar de inte så ofta och det här är typ tredje gången de kommer till oss.. så det ska bli kul, haha.
Men ha det så bra. Pusshej.

önskeinlägg

Hejhej! Har ni något önskeinlägg som ni vill jag ska ha på bloggen? Om ni har det så kommentera gärna! Pusshej

nyklippt

Har klippt mig idag och är sjukt nöjd! Hade typ inte klippt mig på ett år så det var nog dags.. Haha.
Har inte kunnat blogga precis idag för det har typ varit fullt upp eller vad man ska säga. Har varit med två kompisar, varit med farmor och farfar och sen åkt och klippt mig. I alla fall så kommer mormor och morfar imorgon kväll och det ska bli jättekul! Vi träffar de väldigt sällan.. :(
xoxo

god morgon

Gomoooorgoooon! Idag så kommer är det varmt, haha nej men. Ska i alla fall vara med Wilma idag typ och äta glass. Haha. Idag så ska jag också klippa mig vid 16, typ ett år sen jag klippte mig.. xD Men ja, sitter och äter frukost och ska göra mig klar och så snart så vi hörs sen. Pusshej